Thursday, January 1, 2009

Appreciate Every Moment with Your Family

Today is the first day of Year 2009. I went to 1 Utama with family for Chinese New Year shopping. Then we have dinner at Vietnam Kitchen. Today is such a great day.

This picture was took by a small little girl


随着自己愈长大,看着父母亲脸庞从年轻变憔 悴,头发从乌丝变白发,
动作从迅捷变缓慢,多心 疼!
父母亲总是将最好、最宝贵的留给我们
像蜡烛不停的燃烧自己,照亮孩子!
而我呢?有没有腾出一个空间给我的父母,
或者只是在当我需 要停泊岸时,才会想起他们......
其实父母亲要的真的不多,只是一句随意的问候 「爸、妈,你们今天好吗?」
随意买的宵夜,煮 一顿再普通不过的晚餐,
睡前帮他们盖盖被子, 天冷帮他们添衣服、戴手套....都能让他们高兴温馨很久。
有时,我常在想:我希望我的子女以后如何对我。
那现在,我有没有如此对待我的父 母?
我相信,人是环环相扣的;现在,你如何对待你的父母;
以后,你的子女就如何待你。
朋友,人世间最难报的就是父母恩,
愿我们都能:以反哺之心奉敬父母,以感恩之心孝顺父母!


So guys, remember bring your parents to try good food and always take photo with them.

Christmas Deco in 1 Utama

Christmas Deco in Mid Valley

2 comments:

Winnie's Blog said...

Must love your family more and spend time with them. Different parents might interpret their love in different way. Nevertheless, parents will not stop loving us and their door are always open for us whenever we need them.

Yih Yann said...

Ya...I totally agree with you :)

Related Posts with Thumbnails